personīga attieksme apdrošināšanā

Kravu apdrošināšana

Ja jūsu uzņēmējdarbībā ir aktuāla kravu pārvietošana, ir būtiski izvēties piemērotu apdrošināšanu, lai savu biznesu pasargātu no neparedzētiem apstākļiem.

Apdrošināšana pasargās no riskiem, kas var iestāties gan kravas pārvadāšanas, gan uzglabāšanas, gan arī pārkraušanas laikā.

Kravu apdrošināšanu notiek saskaņā ar ICC noteikumiem (Apdrošināšanas insitūta kravu apdrošināšanas noteikumi), kas tiek iedalīti 3 klasēs: ICC (A), ICC (B), ICC (C). Šis klases nosaka atbildības apjomu, kāds tiek atrunāts konkrētā līguma ietvaros:

ICC (A) – “Ar atbildību par visiem riskiem”

ICC (B) – “Ar atbildību par nosauktajiem riskiem”

ICC (C) – “Ar atbildību par nosauktajiem riskiem, ierobežoti”

Kā jau norāda šo noteikumu nosaukumi, ir pieejami dažādi segumi, kas atbilstoši paredz nianses, kas jāņem vērā, izvēloties piemērotāko no minētajiem.

Ir pieejamas arī variācijas, ko kravu apdrošināšanas nosacījumos var ieviest arī apdrošināšanas uzņēmums. Tāpēc noteikti lietderīgi ir sākotnēji pakonsultēties par pie ekspertiem, lai izvēlētos optimālu risinājumu. Mēs labprāt jums palīdzēsim.

Visi ICC noteikumi (klases) paredz atlīdzināt zaudējumus, kas:

  • Radušies avārijas gadījumā, iemaksas saistībā ar avāriju kopumā (jūras kravu pārvadājumos);
  • Visi nepieciešamie un lietderīgie izdevumi, kas radušies kravas glābšanas sakarā, kā arī izdevumi, kas radušies zaudējuma apjoma konstatācijai, un izdevumi nepieciešamo darbu veikšanai, lai iespējami samazinātu turpmāko kravas zaudējumu pieaugšanu.

Iespējams apdrošināt sekojošu kravu veidus:

  • Jūras kravas;
  • Dzelzceļa kravas;
  • Gaisa kravas;
  • Ar auto pārvadājāmas kravas.

Tiek apdrošināti sekojoši kravai radušies zaudējumi:

  • Dabas stihijas ietekme;
  • Transportlīdzekļa, kas pārvadā kravu, avārija;
  • Ugunsgrēks vai sprādziens;
  • Zādzība vai tās mēģinājuma rezultātā radītās sekas, laupīšana, vandalisms;
  • Bojājumi, kas radušies kravai, neuzmanīgas rīcības dēļ;
  • Iespējami arī citi specifiski riski, par ko puses vienojas atsevišķi.

Vai nepieciešama kravas apdrošināšana, ja kravas ekspeditors/pārvadātājs ir apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību?

Šis nereti ir jautājums, kā nepareiza interpretācija kravas īpašniekam var radīt būtiskus zaudējumus.

Kravas pārvadātāja CTA apdrošina pārvadātāja vainas rezultātā radušos zaudējumus. Taču šī polise nesedz pašas kravas kā īpašuma bojājumus, tai transportēšanas laikā radītos zaudējumus.

Piemēram, ja transports ar kravu stāv autostāvvietā un blakus notiek ugunsgrēks, kā rezultātā sadeg arī šī krava, tad pārvadātāja civiltiesiskā atbildība (CMR apdrošināšana)  konkrētajā gadījumā nav spēkā. Tas ir tādēļ, ka pārvadātājs nebija vainīgs un nevarēja ietekmēt ugunsgrēka riska iestāšanos. Ja krava nav apdrošināta ar kravas polisi, tās īpašniekam zaudējumi diemžēl netiks atlīdzināti.

Līdz ar to, lai pasargātos no zaudējumiem, kas var rasties tieši pārvadājamai kravai, kravas īpašniekam ir jāizvērtē riski un jāizvēlas piemērota kravas apdrošināšana.

Kravas apdrošināšanas maksa (polises cena) konkrētajā gadījumā būs atkarīga no virknes faktoriem, tostarp:

kravas veida (pārtikas preces, plīstoši vai neplīstoši produkti, sprādzienbīstamība utt.);

kravas kopējās vērtības (apdrošināšanas prēmija nereti nav lineāri atkarīga no kravas cenas);

  • Transportēšanas veida;
  • Ģeogrāfiskā reģiona;
  • Izvēlētā pašriska;
  • Izvēlētās ICC klases (A/B/C).

Kravu apdrošināšanas polises noformēšanas un apmaksas iespējas

Atkarībā no apdrošinājuma ņēmēja vēlmēm iespējams noformēt un apmaksāt polisi katram kravu pārvadājumam atesvišķi, kā arī visbiežāk gadījumā, ja kravas tiek pārvadātas regulāri, noslēgt t.s. ģenerālpolisi.

Ģenerālpolises gadījumā tiek noslēgts sadarbības līgums, kā ietvaros nav nepieciešams par katru atsevišķu kravas pārvadājumu slēgt atsevišķu vienošanos. Šajā gadījumā ir iespējami arī dažādi apmaksas nosacījumi, tostarp:

  • Par katru kravu atsevišķi;
  • Avansa maksājums, balstoties uz plānotajiem kravu apjomiem. Šajā gadījumā perioda beigās, par kuru ir veikts maksājums, tiek veikta faktiskā apjoma salīdzināšana ar prognozēto un izdarīts pārrēķins;
  • Veikt apmaksu saskaņā ar reāli pārvadātajām kravām.

Lai saņemtu piedāvājumu:

zvaniet: 67 38 17 77,
rakstiet: info@insureline.lv
vai aizpildiet saziņas formu lapas labajā pusē ->

Mēs ticam, ka labākais piedāvājums ir individuāls – atbilstošs konkrētajai situācijai.

Veltiet mums mazliet laika, lai precizētu vajadzības, un mēs sagatavosim Jums labāko piedāvājumu.

Mēs garantējam, ka 6 stundu laikā no vajadzību apzināšanas, iesniegsim Jums labāko piedāvājumu!

Piedāvājums ietver 3 labākos risinājumus no 10 apdrošināšnas uzņēmumiem, mūsu sadarbības partneriem.

Piedāvājums ietver (katram risinājumam):

  • Individuālu sarunu: vajadzību un risku izzināšanu
  • Detalizētu seguma risku aprakstus;
  • Būtiskos nosacījumus, kam jāpievērš uzmanība;
  • Pašriskus un to iestāšanās nosacījumus

+

Individuālu sarunu ar kopsavilkumu par katru risinājumu no mūsu apdrošināšanas eksperta, kurš uzsvērs nianses, kam jāpievērš uzmanība. Akcentēs, kas konkrētajā piedāvājumā ir labākais, kam jāpievērš uzmanība.

Lai saņemtu piedāvājumu:

zvaniet: 67 38 17 77,
rakstiet: info@insureline.lv
vai aizpildiet saziņas formu lapas labajā pusē ->

Ko darīt, ja noticis apdrošināšanas gadījums!

1. Nekavējoties dariet visu iespējamo, kas nepieciešams, lai novērstu vai samazinātu zaudējuma apmēru.

2. Nekavējoties informējiet atbilstošās institūcijas par negadījumu:

  • ugunsdzēsības dienestu, ja zaudējumus izraisījusi uguns;
  • policiju, ja noticis vandālisms, zādzība, laupīšana vai to mēģinājums;

Glābšanas dienesta telefons: 112

  • informējiet avārijas dienestu, ēkas pārvadnieku vai nama pārvaldi, ja notikusi komunikāciju avārija vai ūdens noplūde.

3. Citu apdrošināšanas gadījumu konstatēšanas gadījumā, kā arī, ja nepieciešama konsultācija, griezieties pie mums:

Insureline biroja telefoni: 67 38 17 77 vai 29 22 80 42

4. Informējiet par negadījumu apdrošinātāju un pie pirmās iespējas tam iesniedziet zaudējuma vai bojājumu prasības pieteikuma veidlapu.

5. Jebkuru jautājumu gadījumā zvaniet: 67 38 17 77 vai 29 22 80 42 vai sazinieties ar mums pa e-pastu: info@insureline.lv